چهار روش برای لذت بخش کردن وعده های غذایی خانواده
نوشته شده توسط : s

1. همه را درگیر کنید

مشارکت دادن کودکان در انتخاب و آماده کردن غذاهای خانوادگی شانس خوردن آن ها را افزایش می دهد. همچنین می تواند به شما در مدیریت خوردن بی هوده و تشویق کودکان به امتحان کردن غذاهای جدید کمک کند.

حتی کودکان خردسال هم می توانند در تهیه غذاهای خانوادگی کمک کنند. برای مثال، می توانند میوه و سبزیجات را بشویند، یا سالادها را پرتاب کنند. آن ها همچنین می توانند با تنظیم میز کمک کنند.

کودکان و نوجوانان بزرگ تر ممکن است از پیدا کردن دستور العمل های جدید و پخت غذا برای خانواده لذت ببرند، مثلا هفته ای یک بار یا دو هفته یک بار. این کار مسئولیت تهیه غذا را به عهده می گیرد و به کودک شما این فرصت را می دهد که آشپزی را یاد بگیرد.

2. از وعده های غذایی خانوادگی به عنوان فرصتی برای صحبت استفاده کنید

وعده های غذایی خانوادگی می تواند راهی عالی برای همگام شدن با کارهایی باشد که همه انجام می دهند. اما گاهی اوقات کودکان به سختی می توانند روزهای خود را با کلمات بیان کنند. اگر این به نظر کودک شما می رسد، می تواند به شما کمک کند که سوالاتی را از فرزندتان بپرسید که به پاسخ های بیشتر از بله یا خیر نیاز دارند. به عنوان مثال، "یک اتفاق بزرگ که امروز در مدرسه اتفاق افتاد را به من بگویید".

ایده دیگر ممکن است این باشد که همه به نوبت چیزهای خوب و بد را در مورد روز خود به اشتراک بگذارند. به این ترتیب کودک شما احساس نمی کند که در جای خود قرار گرفته است.

اما اگر کودک شما واقعاً نمی‌خواهد صحبت کند، بهتر است زیاد فشار نیاورید یا موضوعات حساس را مطرح نکنید. برای فرزندتان خوب است که فقط در کنار خانواده باشد و به صحبت های دیگران گوش دهد. ایده این است که وعده های غذایی لذت بخش و اجتماعی شود.

3. روی لذت بردن از غذا و غذا خوردن با هم تمرکز کنید

اگر مکالمات زمان غذا خوردن را خنثی نگه دارید و از صحبت کردن در مورد اینکه چه مقدار یا چه غذایی خورده می شود، خودداری کنید، می تواند فشاری را که برخی کودکان احساس می کنند می خورند، کاهش دهد. این کار می تواند زمان غذا خوردن را راحت تر و لذت بخش تر کند.

بهترین کار این است که از گفتن چیزهایی مثل کلم بروکلی، کلم بروکلی، کلم بروکلی، کلم بروکلی، کلم بروکلی خودداری کنید.

اگر می خواهید فرزندتان را به خاطر تلاشش پشت میز تحسین کنید، به جای آن روی رفتارهای خوب تمرکز کنید.

4. در زمان صرف غذا خلاق باشید

وقتی زمان و فرصت دارید، خلاق بودن و سرگرم شدن در وعده‌های غذایی می‌تواند به کل خانواده چیزی برای چشم انتظاری بدهد. به عنوان مثال، در اینجا ایده هایی برای امتحان وجود دارد:

برای صبحانه پنکیک درست کنید.

یک پیک نیک در پارک، در حیاط خلوت یا در کف اتاق استراحت داشته باشید.

از یک مهمان ویژه برای شام دعوت کنید، مانند یک دوست، پدربزرگ و مادربزرگ یا همسایه  این همچنین می تواند راهی عالی برای شناخت دوستان فرزند بزرگتر یا نوجوان شما باشد.

یک وعده غذایی با مضمون درست کنید برای مثال غذای کشوری با زبانی که فرزندتان در مدرسه یاد می گیرد.

 





:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: